Blik op Werk - Teamleider Servicedesk

Heb jij ervaring met het aansturen van een team? Wil jij met jouw ervaring bijdragen aan duurzame arbeidsparticipatie en inburgering? Ben je communicatief sterk en werk je resultaatgericht? Dan zoeken wij jou!

Blik op Werk geeft een onafhankelijk kwaliteitskeurmerk uit aan organisaties die zich op de juiste manier inzetten om mensen te helpen op de arbeidsmarkt. Denk aan taalscholen die lesgeven aan nieuwkomers/statushouders, of re-integratie organisaties die zorgen dat mensen weer aan het werk kunnen. En voor het aansturen van ons bevlogen team zoeken wij jou!

Wat ga je doen?


Als teamleider van de Servicedesk geef je leiding aan het team. Je zorgt ervoor dat het bij iedereen duidelijk is wat er van hem of haar wordt verwacht, en dat afspraken worden nagekomen. Je hebt regelmatig overleg met collega’s om af te stemmen over taakverdeling, prioritering of inhoudelijk complexe vraagstukken. Ook zal je overleg met hen hebben over het oppakken van nieuwe initiatieven zoals het implementeren van nieuwe dienstverlening of het verbeteren van de bereikbaarheid voor onze klanten. Je bent helder in wat je van eenieder verwacht en zorgt ervoor dat afspraken worden nagekomen. Je hebt regelmatig overleg met collega’s buiten de Servicedesk om af te stemmen of nieuwe projecten op te pakken. Je zorgt ervoor dat alle processen goed verlopen en dat klanten onze dienstverlening als prettig ervaren.


Het is van belang dat je contact houdt met de inhoud, je zorgt ervoor dat je op de hoogte bent en blijft van de regelgeving en ontwikkelingen en dat je jouw team bijpraat op die onderwerpen. Anderzijds communiceer je ook tijdig aan onze klanten en samenwerkingspartners als er zaken voor ze veranderen. Ook zal je met stakeholders en samenwerkingspartners op dit gebied overleggen om de dienstverlening te verbeteren. Daarnaast focus jij op procesverbeteringen binnen de servicedesk en maak jij stappen naar een meer efficiënte en klantvriendelijke werkwijze.


Als lid van het managementteam draag je mede verantwoordelijkheid voor het strategisch beleid van de organisatie. Je denkt mee hoe we de organisatie kunnen verbeteren en je zorgt ervoor dat de ervaringen van de Servicedesk een stevige invloed hebben op de strategische keuzes van Blik op Werk. Daartoe rapporteer je ook rechtstreeks aan de directeur-bestuurder.

Servicedesk


De Servicedesk is het kloppend hart van de organisatie waar alle lijnen samen komen. Vanuit de servicedesk hebben we contact met onze keurmerkhouders (taalscholen, docenten, re-integratiebedrijven) over al hun inhoudelijke vragen. Ook toetsen we nieuwe richtlijnen vanuit het ministerie van SZW en van Blik op Werk op uitvoerbaarheid voor onze klanten. Communicatie naar klanten en stakeholders wordt op de Servicedesk afgestemd. Tevens voeren we de kennismakingsgesprekken met nieuwe keurmerkhouders en beoordelen we de auditrapporten. De afdeling bestaat uit 5 werknemers en is daarmee de grootste van Blik op Werk waar ongeveer 15 werknemers werkzaam zijn. Dienstverlening en kwaliteit zijn belangrijke waarden voor ons!

Wie zijn wij?

Blik op Werk (BoW) is een onafhankelijk Kwaliteitsinstituut met ruim 500 keurmerk- en licentiehouders op het gebied van Inburgering en Re-integratie. Blik op Werk vindt dat iedereen het recht heeft om mee te doen in de maatschappij. Mensen met een zwakkere positie op de arbeidsmarkt hebben daarbij vaak een extra zetje of ondersteuning nodig. Mensen verdienen daarbij het beste van het beste, dienstverlening van goede kwaliteit. We geven dit kwaliteitskeurmerk dus aan dienstverleners (onze klanten) die zich op de juiste manier inzetten om mensen te helpen op de arbeidsmarkt. Denk aan taalscholen die lesgeven aan nieuwkomers/ statushouders of re-integratiebedrijven die zorgen dat mensen weer aan het werk kunnen komen. Regelmatig controleren we of de kwaliteit van deze dienstverleners, die actief zijn in re-integratie, inburgering en loonwaardebepaling, nog op peil is. Blik op Werk heeft dus een belangrijke positie in een uitdagend en maatschappelijk-politiek speelveld!

Wie ben jij?


Wat wij belangrijk vinden voor deze rol is het volgende. Jij…

  • hebt hbo/wo werk- en denkniveau [met aanvullend minimaal 3 jaar werkervaring in een voor deze functie relevante rol];

  • hebt enkele jaren ervaring met het leidinggeven aan een team;

  • hebt ervaring opgedaan bij een klantenservice of helpdesk en wat er nodig is om de mensen daarbinnen goed aan te sturen;

  • voelt je vertrouwd met het werken met systemen die een helpdesk ondersteunen en vindt het leuk om de kwaliteit van het proces te verbeteren;

  • jij draagt de missie van Blik op Werk een warm hart toe;

  • bent maatschappelijk betrokken en in hoofdlijnen op de hoogte van thema’s als inburgering, re-integratie en loonwaarde;

  • houdt van openheid en communiceert helder en duidelijk;

  • maakt kennis snel eigen en het is een pré als je al wat kennis hebt over thema’s als inburgering, loonwaarde en re-integratie.


Wat bieden wij?


  • Een afwisselende en dynamische baan van tussen de 32 en 40 uur per week

  • Een jaarcontract met uitzicht op een vaste baan

  • Een bruto maandsalaris tussen de €3500,- en €4500 afhankelijk van opleiding en ervaring

  • Naast het vakantiegeld is er een eindejaarsuitkering

  • Een voordelige collectieve ziektekostenverzekering

  • Een mooie positie waarin je veel impact maakt in het maatschappelijk domein

  • Een kleine organisatie waar veel ruimte is voor eigen initiatief, dat ook nog wordt aangemoedigd en beloond

  • Een reiskostenvergoeding

  • 25 vakantiedagen (bij een fulltime dienstverband)

  • Standplaats is Utrecht

  • Collega’s die naast hard werken ook zeker houden van hard lachen


Solliciteren

Solliciteren kan via onderstaand sollicitatieformulier. Heb je vragen over deze vacature, bel dan met Mildred Luurs op 0649670072.

 

Solliciteer nu!

Laat onderstaand uw gegevens en CV achter en we nemen zo snel mogelijk contact op!

Voeg hier uw motivatiebrief toe
Voeg hier uw CV toe

Bedankt voor de inzending!