Stichting RINIS - Informatie (Business) Analist

Wil jij bijdragen aan veilige digitale gegevensuitwisseling tussen publieke overheidsorganisaties, zoals de Belastingdienst en het Ministerie van Justitie en Veiligheid? Ben je proactief, goed in structuur aanbrengen en doorvragen? En heb je affiniteit met IT? Dan zoeken we jou!

RINIS verbindt publieke organisaties (nationaal en internationaal) door ze betrouwbaar en veilig digitale gegevens uit te laten wisselen. Simpel gezegd zorgt RINIS er zo voor dat publieke organisaties altijd de juiste gegevens beschikbaar hebben en hun dienstverlening gegarandeerd, betrouwbaar en veilig kunnen aanbieden aan burgers en bedrijven. RINIS ontzorgt organisaties op het gebied van gegevensuitwisseling, geeft hier advies over en zorgt voor continue vernieuwing van haar dienstverlening. 

Wat ga je doen?

Als Business Analist maak jij de vertaalslag van de wensen van de opdrachtgever naar de IT-afdeling van RINIS. Denk bijvoorbeeld aan de Belastingdienst, die privacygevoelige gegevens van burgers naar het Ministerie van Justitie moet sturen. Omdat overheidsinstellingen vaak verschillende IT systemen gebruiken, moet RINIS er niet alleen voor zorgen dat de informatie veilig overkomt, maar ook dat de berichten kunnen worden gelezen door het ontvangende systeem.

Wanneer er een verzoek bij RINIS binnenkomt, ga jij samen met de accountmanager en de klant om tafel, om ervoor te zorgen dat de klantvraag volledig boven tafel komt. Wat voor infrastructuur staat er al? Wat voor eisen stelt de klant aan de oplossing? Aan de hand van de gesprekken met de klant en jouw eigen onderzoek stel je de vereisten op. Op basis van jouw User Stories gaan de DevOps/testers aan de slag! Je zorgt er voor dat de User Stories waar nodig worden bijgesteld en bent betrokken bij het eindresultaat voor de klant.

Jouw werk bestaat dus uit een mooie mix van klantcontact (externe én interne klanten) en bijdragen aan concrete oplossingen. Omdat elke vraag anders is, heb je een afwisselende functie en zijn je werkzaamheden zeer gevarieerd! 

Over RINIS

Namens publieke overheidsorganisaties verzorgt RINIS digitale gegevensuitwisseling om de dienstverlening aan burgers en bedrijven mogelijk te maken. In Nederland en internationaal. Dit doen we dagelijks met zo’n 40 collega’s. Een typische RINIS-medewerker is betrokken bij wat hij/zij doet, neemt niet zomaar iets aan voor waar en vraagt door om tot de beste oplossing te komen. We zijn een platte organisatie waar het vanzelfsprekend is om elkaar op te zoeken, onafhankelijk van jouw positie in de organisatie. Met een gezonde dosis humor en toewijding realiseren we het beste voor onze klanten. Op de website van RINIS kun je natuurlijk nog veel meer informatie vinden.

Wie zoeken wij voor de functie van Business (Informatie) Analist Gegevensverkeer?

Wat wij belangrijk vinden voor deze rol is het volgende. Jij:

  • hebt een afgeronde hbo of wo opleiding (bij voorkeur IT of  (Technische) Bedrijfskunde);

  • bent analytisch sterk;

  • hebt uitstekende communicatieve vaardigheden

  • bent klantgericht en kunt goed schakelen tussen uiteenlopende stakeholders;

  • hebt ervaring met het in kaart brengen van (technische) vereisten en het uitwerken van processen; 

  • bent bekend met het opzetten van functionele ontwerpen en het schrijven van User Stories;

  • bent zelfstandig en proactief;

  • hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;


Verder worden we helemaal blij als je: 

  • affiniteit hebt met informatiebeveiliging en de technische kant van berichtuitwisseling (denk: API’s en koppelingen);

  • ervaring hebt met agile/scrum.


Wat biedt RINIS jou?

Wij bieden jou...

  • flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden (ook als we weer op kantoor mogen werken);

  • mogelijkheid om parttime te werken (minimum van 32 uur);

  • een marktconform salaris met een 13de maand;

  • opleidingsmogelijkheden;

  • ABP-pensioenregeling;

  • als jij bij ons op je plek zit, wordt jouw tijdelijke contract omgezet in een contract voor onbepaalde tijd;

  • ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën. Daar staan we altijd voor open. Of je nu een week, een maand of een jaar bij ons werkt.


Locatie van het kantoor

Ons kantoor staat in Amstelveen. Door COVID-19 wordt op dit moment volledig vanuit huis gewerkt. 

 

Solliciteer nu!

Laat onderstaand uw gegevens en CV achter en we nemen zo snel mogelijk contact op!

Voeg hier uw motivatiebrief toe
Voeg hier uw CV toe

Bedankt voor de inzending!